Kørekort til bil? Tag det hos Pihl !

Skal du med til næste holdstart. Ring på telefon 20 55 62 62 ​

Hold 2016

Holdet tirsdag den

4. oktober er fuldt booket.

Næste holdstart bliver

Onsdag den

9. november

Ring på 20 55 62 62 hvis du mangler flere oplysninger.

​Dette bevirker, at et hold er til teori én gang om ugen minimum 10 gange. Denne tilrettelæggelse har vi valgt af hensyn til elevernes eventuelle fritidsinteresser/jobs - dem mener vi nemlig er vigtige stadig at kunne deltage i, selv om man nu er gået i gang med at tage kørekort.

At tage kørekort er en alvorlig sag, men det skal være hyggeligt at gå til teori, da det forhåbentligt er eneste gang i mange år, eleverne skal have køreundervisning...

Vi vil i hvert fald gøre vores til, at vi ikke ser eleverne til teori de næste mange år.

Undervisningen foregår i en seriøs dialog med eleverne og ikke bag en computer

​​Der skal dog også være plads til humor. Vi griner med hinanden og ikke af hinanden. - og kageordningen er blevet en vigtig del i undervisningens pauser.

Poolbordet står selvfølgelig til fri afbenyttelse i alle pauser.

Ifølge lovkrav skal eleverne modtage minimum 29 lektioners teori. Endnu har ingen hold dog undgået ekstra lektioner - vi fortsætter nemlig teoriundervisningen, til vi mener, eleverne er klar til en teoriprøve, uden at dette koster ekstra.

I teori får eleverne den grundlæggende viden inden de, efter at have været på Køreteknisk Anlæg, kommer ud blandt andre trafikanter.

Teorien indeholder blandt andet elementer indenfor færdselsloven og hvilke risikoforhold man som billist skal være opmærksom på

Afprøv din teoretiske viden i disse prøver fra Aalborg/Nørresundby kørelærerforening

Teoriprøve 1

Teoriprøve 2