Lovkrav hos Pihls Køreskole i Støvring​

Du kan starte på kørekort tre måneder før du bliver 17 år og gå til teoriprøve en måned før din fødselsdag.​

​Er du 17 år ved opstart, SKAL du have udfyldt en forældresamtykke erklæring - link findes på denne side.

Efter bestået køreprøve som 17 årig, må du kun køre med ledsager (indtil dit fyldte 18 år). Du skal, ved kontrol dokumentere, at du har oplyst ledsager om vedkommendes forpligtelser. - link til blanket finder du også her.

Inden aflæggelse af praktisk prøve skal du have haft:

• Mindst 29 lektioner i teori
  • Kørt minimum 16 lektioner på vejen
  • Gennemført 4 lektioner på lukket øvelsesplads (kravlegård)
  • Gennemført 4 lektioner på manøvrebane (glatbane)​

Når de lovmæssige krav er ved at være nået, tager elev og kørelærer en snak om, hvorvidt eleven er klar til henholdsvis teori- og køreprøve - begge parter har størst interesse i en beståelse første gang.

Nogle kan bestå en køreprøve efter lovens krav om 53 lektioners teori og praktisk kørsel. Enkelte skal have lidt flere lektioner i teori, mens de fleste har brug for flere lektioner på vej - det er helt normalt, køreprøven foregår trods alt i Danmarks 4. største by.

​Se de tre korte YouTube-film før du vælger køreskole

★★★★★

Vurderet 5 / 5 stjerner på baggrund af mere end 85 anmeldelser på Facebook